Venipak Commerce będzie oferować nową kompleksową usługę, która wypełni lukę między kanałami sprzedaży, magazynowaniem i dystrybucją w szybko rozwijającym się sektorze e-commerce w regionie.
Branża handlu internetowego w krajach Beneluksu, na czele z Holandią, rozkwita. Aż 74% wszystkich użytkowników Internetu w regionie kupuje towary online, co stanowi dziesięć punktów procentowych więcej niż średnia europejska. Mając na uwadze coraz silniejszą presję na sprostanie rosnącym wymaganiom klientów, Venipak Commerce zaoferuje nowe rozwiązanie omnichannel, które usprawni proces realizacji zamówień w handlu elektronicznym, zwiększy sprzedaż, wydajność operacyjną i jakość obsługi klienta.
Przewiduje się, że do roku 2029 holenderski rynek e-commerce osiągnie wartość 52,16 mld USD, a belgijski – prawie 14 mld USD do roku 2027. Usługi logistyczne i dostawcze cieszą się coraz większym popytem, odzwierciedlając boom na rynku e-commerce. Co więcej, 60% ankietowanych holenderskich firm wskazało, że spodziewa się wzrostu popytu na dodatkową powierzchnię magazynową w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Venipak Commerce jest przekonany, że region Beneluksu wykazuje duży potencjał, ale jego obsługa jest podzielona na segmenty. To skłoniło firmę do stworzenia kompleksowej usługi, która – obejmując wszystkie procesy operacyjne: od pośrednictwa w kanale sprzedaży e-commerce po magazynowanie i dystrybucję – rozwiązuje te kwestie. Ekspansja w regionie następuje po strategicznym przejęciu przez Venipak holenderskiej firmy hurtowej Strengholt Entertainment BV w 2023 r., co również stanowiło znaczący postęp firmy w kierunku stania się globalnym graczem rynkowym.
Michael van der Wal, regionalny dyrektor zarządzający Venipak Commerce, podkreśla, że „w Venipak Commerce przeanalizowaliśmy wzrost aktywności e-commerce w krajach Beneluksu i zidentyfikowaliśmy różne kwestie ograniczające. Naszym celem jest zdjęcie ciężaru z barków klientów, umożliwienie im oszczędności i skoncentrowanie się na celowym rozwoju bez barier geograficznych lub biznesowych”.
Strategiczna ekspansja i innowacyjne podejście Venipak Commerce w krajach Beneluksu
Biorąc pod uwagę niedawne przejęcie Strengholt Entertainment przez Venipak, ruch ten zapewnia znaczącą pozycję, przynosząc ze sobą lokalną wiedzę specjalistyczną z wglądem w unikalne potrzeby rynku Beneluksu. Wgląd firmy w lokalne rynki – obecnie działa w 212 krajach – zapewnia solidne podstawy do wypełnienia nowej niszy w branży usług logistycznych.
Ekspansja Venipak odbywa się również na fali rosnących trendów logistycznych w regionie Beneluksu. Ze względu na niedobory personelu, koszty pracy i inflację, które mają wpływ na 82% firm, badania wskazują na silną tendencję do automatyzacji wśród regionalnych firm. 81% z nich zainwestowało już w podstawowe poziomy automatyzacji. Prawie dwie trzecie respondentów zamierza inwestować w rozwiązania oparte na oprogramowaniu, co podkreśla gotowość regionu do korzystania z nowoczesnych rozwiązań.
Jak twierdzi właściciel i założyciel firmy, CEO Justas Šablinskas, „Rynek e-commerce wykazuje wykładniczy wzrost, dlatego zapotrzebowanie na zautomatyzowane i coraz bardziej wydajne rozwiązania logistyczne staje się coraz wyraźniejsze. Venipak Commerce wypracował strategiczne stanowisko, aby sprostać temu zapotrzebowaniu. Jesteśmy na dobrej pozycji, aby wejść głęboko w tę niszę, jednocześnie rozszerzając zakres tego, co wcześniej było możliwe”.
Nowe rozwiązania: E-Fulfillment
Główna usługa Venipak Commerce, e-fulfillment, pozwala na wysoce wydajną metodę zarządzania zapasami e-commerce, zaspokajając unikalne potrzeby sprzedaży online i optymalizując przestrzeń, a także zasoby. Jest ona dostosowana do specyficznych potrzeb handlu elektronicznego, takich jak zmienny popyt i obsługa zakupów pojedynczych produktów. Dzięki zaawansowanej integracji oprogramowania i wyspecjalizowanym systemom, e-magazynowanie umożliwia precyzyjne zarządzanie zapasami, a także optymalizację procesu zwrotów – wszystko to ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia przewagi konkurencyjnej.
Jak mówi Šablinskas, prawdziwy potencjał niszy e-hurtowej dopiero się wyłania: „Szukaliśmy sposobów na globalną ekspansję, próbowaliśmy zdekonstruować cały łańcuch handlowy i znaleźliśmy tę niszę, która praktycznie nie istnieje – nie tylko w Europie, ale także na całym świecie. Obecnie wszystkie sklepy internetowe mają tendencję do bezpośredniej współpracy z dostawcami lub producentami. Chcemy zapewnić najlepsze lokalne opcje z szybkimi dostawami w ciągu 24 godzin na każdym większym rynku.”
Rozbudowana sieć dystrybucji
Venipak Commerce oferuje również usługi pośrednictwa w handlu elektronicznym między klientami firmy a markami takimi jak Amazon, Allegro, Zalando, Bol itp. oraz fizycznymi punktami sprzedaży, takimi jak Aldi, Lidl, Action itp.
„Nasze usługi pośrednictwa w handlu elektronicznym umożliwiają Venipak Commerce działanie jako pośrednik we wprowadzaniu produktów naszych klientów na rynki zagraniczne – w USA, Europie, Azji – poprzez integrację z Amazon i innymi platformami handlowymi i łańcuchami dostaw” – mówi CEO firmy.
Pan Šablinskas dodaje, że nowe partnerstwo pomoże firmom e-commerce zmniejszyć ryzyko przy wchodzeniu na nowe rynki. „Naszą misją jest pomóc klientom przyspieszyć ich rozwój. Z kolei nowe relacje partnerskie rozpoczynamy od strategii najlepiej dopasowanej do planów klienta, aby przyspieszyć jego sprzedaż i logistykę. Nie chcemy, aby mieli jakiekolwiek zahamowania na temat tego, co jest możliwe, jeśli chodzi o oszczędność kosztów i optymalizację”.
Ekspansja Venipak Commerce oznacza przełomowe podejście do logistyki e-commerce poprzez oferowanie zintegrowanych rozwiązań, które spełniają rosnące wymagania w tym sektorze, a skupienie się na automatyzacji i e-magazynowaniu dowodzi znacznego zaangażowania w zwiększanie wydajności i skalowalności.