Drodzy Klienci,
W tym pełnym wyzwań okresie, gdy po wprowadzeniu kwarantanny w krótkim czasie musieliśmy zmienić większość procesów związanych z dostarczaniem przesyłek, najbardziej pragniemy Państwu serdecznie podziękować za wyrozumiałość oraz współpracę. Tylko działając wspólnie oraz razem przystosowując się nowych, być może niezbyt komfortowych, jednak podyktowanych okolicznościami zmian, zapobiegniemy rozprzestrzenianiu się choroby oraz szybciej będziemy mogli powrócić do normalnego trybu życia.
Istotne zmiany w okresie kwarantanny
Istotna zmiana, którą byliśmy zmuszeni zastosować w celu zapewnienia bezpieczeństwa dostarczających przesyłki kurierów oraz, Waszego, drodzy klienci, polegała na zmianie normalnej dostawy przesyłek na bezkontaktową, gdy podczas dostarczania przesyłki kurier jest zobowiązany zachować przynajmniej minimalną odległość 2 metrów między nim a odbiorcą przesyłki. Przed wybuchem epidemii podczas dostawy przesyłki odbiorca podpisywał się na inteligentnym urządzeniu kuriera, jednak, po ogłoszeniu kwarantanny, musieliśmy szukać nowych sposobów potwierdzenia odbioru przesyłki przez odbiorcę z zachowaniem wszystkich zaleceń bezpieczeństwa. Wprowadziliśmy kilka sposobów dostawy bezkontaktowej: wysyłanie odbiorcom w wiadomości SMS od kuriera kodów PIN dostawy, wprowadzanie ostatnich liczb dokumentów tożsamości w rubryce podpisu, prośba pokwitowania przez odbiorcę na naklejce Venipak i wykonanie przez kuriera zdjęcia naklejki z podpisem, zdjęcie odbiorcy z przesyłką (bez fotografowania twarzy odbiorcy).
Wraz z zaostrzaniem się sytuacji byliśmy zmuszeni podjąć jeszcze jedną znaczącą decyzję, związaną z płatnościami za towary i usługi. W oparciu o zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia oraz ministerstwa ochrony zdrowia Republiki Litewskiej, zrezygnowaliśmy z płatności za usługi i towary gotówką, dlatego na razie klienci podczas odbioru przesyłki mogą rozliczyć się wyłącznie kartą bankową.
Wszystkie środki w celu zapewnienia Państwa bezpieczeństwa
Dużym zmianom uległy nie tylko procesy dostawy przesyłek oraz płatności, lecz również nasza codzienna praca. Nie zważając na to, że odtąd kurierzy zawsze noszą maseczki oraz rękawiczki ochronne, stale dezynfekują ręce, obowiązuje ich również zakaz wchodzenia do mieszkań albo domów klientów w celu odbioru albo wręczenia przesyłki. W oparciu o zalecenia ekspertów postanowiliśmy, że ostrożności nigdy za wiele, dlatego odtąd procesy przyjęcia i dostarczenia paczek odbywają się w pomieszczeniach ogólnodostępnych — na klatce schodowej albo w podwórku, z zachowaniem przynajmniej minimalnej odległości 2 metrów.
Mimo wzrostu liczby przesyłek utrzymujemy wysoką jakość dostaw
Nie zważając na powstałą, wymagającą wielu zmian sytuację oraz dynamiczny, wynoszący 50 proc. tygodniowo wzrost liczby przesyłek, poszukujemy i dalej będziemy poszukiwali skutecznych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo oraz sprawną pracę. Cieszymy się z tego, że udało się dotąd skutecznie utrzymać nie tylko wysoki poziom obsługi klientów, lecz również 99% przesyłek dla klientów biznesowych dostarczyć w terminie.
Starając się opanować wzrost liczebności przesyłek, z sukcesem korzystamy z pomocy partnerów, wyjątkowo pomocny jest również nasz projekt „Venipak Drive”, który wystartował przed pięcioma laty i który umożliwia klientom rejestrację w naszym systemie i zostanie kurierami, dostarczającymi przesyłki w odpowiadającym im czasie.
Opóźnienia przesyłek z zagranicy
Mimo że dokładamy starań, aby każda przesyłka, nawet w tym okresie, dotarła do Państwa w najkrótszym możliwym terminie, nie możemy uniknąć opóźnień przesyłek docierających z zagranicy, co jest związane z sytuacją panującą na świecie. Z uwagi na te okoliczności, przesyłki z krajów mocno dotkniętych COVID – 19 podróżują o 1 – 2 dni robocze dłużej niż zazwyczaj. Mamy nadzieję, że po stabilizacji sytuacji w najbliższym czasie, unikniemy opóźnień w dostawach przesyłek.
Dobra wiadomość jest taka, że w obliczu wychodzenia Chin z kryzysu, dostawa przesyłek z Chin i innych krajów azjatyckich na pewno nie zostanie przerwana. Intensywnie kontynuujące prace nasze spółki w Chinach i Hongkongu już teraz zapewniają sprawną dostawę przesyłek do Europy oraz kontynuują komunikację z lokalnymi klientami i partnerami.
Uważajcie na siebie i bądźcie zdrowi!
Venipak