Tegoroczna świąteczna gorączka zakupowa obiecuje rekordowe wyniki sprzedaży, ale przede wszystkim jest wielkim wyzwaniem dla przedsiębiorców. Widok świątecznych dekoracji na stronach sklepów internetowych, nadchodzący tzn. Czarny Piątek, a także ograniczenia spowodowane kwarantanną bez wątpienia sprzyjają popularyzacji sklepów typu e-commerce. W zeszłym roku spedycyjno-logistyczna firma Venipak wspomagająca biznesy internetowe cieszyła się zdwojonym zainteresowaniem od czasów założenia. W tym sezonie przewiduje jeszcze większy sukces.
Świąteczna gorączka zakupowa trwająca co roku od listopada do stycznia oraz Czarny Piątek zachęcą część przedstawicieli firm e-commerce do ponownej oceny zalet i korzyści płynących z rozwiązań logistycznych oferowanych obecnie na rynku. Biorąc pod uwagę nowe potrzeby logistyczne małych i średnich przedsiębiorstw, usługa realizacji handlu elektronicznego [ang. e-commerce fulfillment service], która istnieje na rynku litewskim od trzech lat, może być szczególnie przydatna dla początkujących biznesów. Często nie mają wystarczających zasobów, aby zadbać o magazynowanie, selekcję i pakowanie towaru, a także dostawę przesyłek.
„Obecnie szalejąca pandemia będzie w tym roku bardziej niż kiedykolwiek wyzwaniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Większość naszych klientów została zmuszona o przeniesienie swojej działalności do internetu podczas pierwszej kwarantanny. Skupienie się na ochronie biznesu jest wyzwaniem o wiele bardziej istotnym niż zawracanie sobie głowy subtelnościami logistycznymi. Dlatego naturalne jest, że nasi klienci nieustannie poszukują rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty i uniknąć problemów związanych z handlem elektronicznym takich jak montaż, oznaczanie zestawów towarów, pakowanie prezentów, drukowanie ulotek, faktur i instrukcji obsługi”- mówi Justas Šablinskas, dyrektor generalny Venipak, globalnie działającej firmy, która oferuje usługi dostarczania przesyłek i rozwiązania logistyczne dla klientów biznesowych.
Według J. Šablinskasa, e-commerce fulfillment pomaga nowym i rozwijającym się firmom zaoszczędzić koszty i czas – nowy biznes internetowy może zostać zintegrowany z systemem w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Również automatyczna wymiana szczegółów zamówienia między firmą zajmującą się sprzedażą, kupującym i dostawcą usług e-commerce jest realizowana natychmiast. Klienci korzystający z usługi nie są ograniczeni tylko jednym kanałem sprzedaży – po wprowadzeniu zamówień do systemu mogą zintegrować osobiste lub inne sklepy internetowe, w których planują realizować sprzedaż i zamówienia. Klienci mają do wyboru zarówno lokalne sklepy internetowe działające na rynku litewskim, jak i popularne globalne portale, takie jak Ebay czy Amazon.
Na prognozy wzrostu handlu elektronicznego ma wpływ aktualna sytuacja na świecie – wywołane pandemią globalne zainteresowanie zakupami online przekroczyło w maju zeszłoroczne rekordy świąteczne. Sklepy internetowe zajmujące się handlem detalicznym odnotowują średnio ponad 15 miliardów odwiedzin miesięcznie, natomiast w okresie świątecznym liczby te wzrastają zazwyczaj o prawie jedną trzecią. W trakcie pandemii wizyty użytkowników w e-sklepach wzrosły do 21 miliardów w miesiącu, a wyniki te stale rosną.
Tymczasem rosnące zapotrzebowanie na usługi e-commerce na Litwie potwierdza rosnąca liczba zamówień realizowanych przez Venipak – po ogłoszeniu pierwszej kwarantanny w kraju ilość wysyłek wzrosła ponad dwukrotnie. Ponieważ tendencja wzrostowa się utrzymuje, w okresie świątecznym firma prawdopodobnie osiągnie nowe rekordy.
„Sytuacja w kraju zmienia się każdego dnia, więc kiedy zaczyna się gorączka zakupów online, firmy e-commerce potrafią codziennie bić rekordy zamówień. Jeśli chodzi o naszą pracę, żartujemy, że przygotowujemy się do sytuacji bojowej – aby ułatwić pracę firmom w tym stresującym okresie, już teraz zwiększamy kadrę, dwukrotnie zwiększyliśmy pojemność magazynu i podwoiliśmy liczbę stref pakowania. Trzykrotnie zwiększyliśmy także liczbę ramp, umożliwiliśmy składanie zamówień do późniejszych godzin, otworzyliśmy możliwość realizacji zamówień i pakowania w soboty z dostawami w poniedziałek”- mówi Justas Šablinskas.“
Usługa realizacji handlu elektronicznego skierowana jest do firm e-commerce, które ze względu na szybko rozwijającą się działalność zazwyczaj nie nadążają za logistyką niezbędną do efektywnego rozwoju biznesu. Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, Venipak będzie nadal ulepszać swoje usługi i pomagać firmom w osiągnięciu ich celów biznesowych i uzyskaniu dostępu do jeszcze szerszych możliwości rynkowych.
Więcej informacji na temat realizacji handlu elektronicznego można znaleźć na stronie internetowej Venipak.
O Venipak
Założona w 2004 roku firma Venipak działająca na całym świecie oferuje usługi dostarczania przesyłek i efektywne rozwiązania logistyczne dla klientów biznesowych. Jako innowacyjna firma, która stale inwestuje w modernizację systemu nie ma sobie równych wśród usługodawców spedycyjnych na Litwie, którzy oferują usługi e-commerce fulfilment dla sklepów internetowych. W celu zapewnienia jakości usług wobec klientów, firma rozbudowuje swoją sieć odbioru przesyłek – do końca 2020 roku klienci Venipak będą mogli odbierać przesyłki w 396 punktach na Litwie (500 punktów odbioru ogółem w krajach bałtyckich). Spółka generuje roczne przychody około 40 mln euro. Firma ma swoje siedziby w krajach bałtyckich, Polsce, Niemczech, USA i Chinach.