Międzynarodowa firma kurierska „Venipak” realizuje nowy etap rozwoju — kończy się instalacja 11 paczkomatów bezkontaktowych nowej generacji, które zainicjują erę pierwszych paczkomatów bezkontaktowych na Litwie. W dobie pandemii, konsumenci korzystający z usług sklepów elektronicznych będą mogli odtąd dokonać odbioru przesyłek w sposób innowacyjny, nie dotykając paczkomatu. „Venipak”, która zainicjowała bezpieczne możliwości dostawy przesyłek, do końca 2020 roku zamierza zostać również jedną ze spółek oferujących najszerszą sieć odbioru przesyłek – mieszkańcy oraz klienci biznesowi będą mogli wybierać spośród 600 punktów dostawy przesyłek w krajach bałtyckich.
Integracja własnych paczkomatów do infrastruktury dostawy paczek spółki „Venipak” pomoże przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż elektroniczną przygotować się do zbliżającej się gorączki zakupów oraz zapewni nabywcom więcej możliwości wyboru dogodnego dla nich i bezpiecznego punktu odbioru paczek.
Pierwszych 11 paczkomatów bezkontaktowych „Venipak” jest instalowane w miastach Litwy, które na przestrzeni ostatnich lat odnotowały najwyższe ilości przesyłek — Wilnie, Kownie, Kłajpedzie, Szawlach oraz Poniewieżu.
„Dążymy do tego, żeby być tam, gdzie znajdują się klienci biznesowi korzystający z naszych usług, więc żeby zapewnić stuprocentową dostawę paczek już następnego dnia po zamówieniu, chcieliśmy nie tylko rozwinąć infrastrukturę punktów odbioru przesyłek, lecz również w okresie pandemii zadbać o bezpieczeństwo konsumentów przy dokonywaniu odbioru paczek — twierdzi kierownik spółki „Venipak” Justas Šablinskas. — Impulsem do zainicjowania sieci paczkomatów bezkontaktowych posłużyły zwłaszcza spostrzeżenia przedsiębiorców prowadzących sprzedaż elektroniczną, że konsumenci korzystający z ich usług coraz częściej wybierają nie dostawę do drzwi, tylko samodzielny odbiór przesyłek w paczkomatach albo punktach odbioru przesyłek „Pick-Up”.
W obliczu zbliżającej się gorączki przedświątecznych zakupów przez internet, e-biznesy poszukujące nowych alternatyw dla sprawnej dostawy przesyłek, przy pomocy paczkomatów bezkontaktowych będą mogły zadbać zarówno o bezpieczeństwo konsumentów, jak i zmniejszyć kolejki powstające przy paczkomatach. Gdy przesyłka dotrze do paczkomatu, nabywca otrzyma wiadomość SMS z linkiem do kodu QR, więc żeby odebrać paczkę, wystarczy pokazać go przed kamerą i drzwiczki natychmiast się otworzą. Nowość ta pozwoli uniknąć nie tylko dotykania ekranu paczkomatu, lecz również zaoszczędzić czas przy wyborze działań na ekranie paczkomatu i wprowadzaniu kodu przesyłki — w ten sposób czas odbioru skróci się z 30-45 sekund do 3-5 sekund.
Zdaniem kierownika „Venipak”, zmieniające się tendencje odbioru paczek przynoszą przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż przez internet nowe możliwości tworzenia bardziej zrównoważonego biznesu. Konsumenci planujący swój czas są częściej skłonni do odbioru przesyłek z paczkomatów w dogodnym dla nich czasie — więc zamiast rozwożenia przesyłek po mieście, wszystkie paczki z pewnej dzielnicy dostarcza się w jedno miejsce. Ten sposób dostawy przesyłek pozwala zaoszczędzić koszty klientów biznesowych „Venipak” oraz wspiera zielony transport, przyczyniając się w ten sposób do zmniejszenia zanieczyszczenia.
W 2019 roku „Venipak” średnio dziennie rozwoził około 30 tys. przesyłek do domów klientów oraz punktów „Pick-up”, a w obliczu zbliżania się takich okresów szczytu jak „Black Friday”, wyprzedaże i Boże Narodzenie, przeważająca część punktów spółki odbioru gorących przesyłek bywała maksymalnie zapełniona. Z uwagi na to, w obliczu wzrostu w okresie pandemii liczby przesyłek do 50 tys. dziennie, „Venipak” podczas świąt przewiduje nowe rekordy oraz ma nadzieję przyśpieszyć odbiór przesyłek, oferując paczkomaty bezkontaktowe.
„Doczekawszy się pytań, co nas skłoniło do założenia własnej sieci paczkomatów, lubimy mówić, że jest to nasz drugi powrót na ten rynek — jeszcze 11 lat temu byliśmy pierwszymi na Litwie, którzy zaprezentowali sieć 60 paczkomatów. Wtedy ten krok wykonaliśmy za wcześniej — konsumenci nie byli na to gotowi. I chociaż po upływie ponad 11 lat wracamy jako ostatni, z uwagi na zmieniające się potrzeby e-biznesu oraz ich nabywców, zadbaliśmy, żeby w tym produkcie zostały wdrożone najnowsze innowacje aktualne dla rynku. Jesteśmy gotowi w dalszym ciągu rozwijać infrastrukturę punktów odbioru przesyłek, wspierać wzrost zrównoważonego biznesu oraz tworzyć bezpieczne usługi dla jeszcze szerszego grona konsumentów — twierdzi kierownik „Venipak”.
Infrastruktura „Venipak” w krajach bałtyckich do końca 2020 roku będzie się składała z prawie 600 punktów odbioru przesyłek, w tym: 268 punktów „Pick-up” w sklepach i centrach usługowych partnerów spółki, 300 paczkomatów w sieciach partnerów oraz 11 nowo wykonanych własnych paczkomatów bezkontaktowych. Na przestrzeni najbliższych kilku lat, spółka planuje mieć sieć 600 własnych paczkomatów.
Najnowszą mapę paczkomatów „Venipak” i terminali odbioru paczek „Pick-Up” można znaleźć na stronie internetowej spółki.
O UAB „Venipak”
Założona w 2004 roku międzynarodowa spółka „Venipak” nie tylko świadczy usługi dostawy przesyłek, lecz również oferuje efektywne rozwiązania logistyczne dla klientów biznesowych. Spółka wdrażająca innowacje oraz stale inwestująca w modernizację systemów obecnie na Litwie jest jedyną firmą kurierską świadczącą usługi „e-commerce fulfillment” dla przedsiębiorców zajmujących się handlem elektronicznym. W celu zapewnienia coraz szerszej osiągalności klientów, spółka aktywnie rozwija sieć odbioru paczek — do końca 2020 roku klienci będą mogli odebrać przesyłki w prawie 600 punktach odbioru w krajach bałtyckich). Spółka generująca do 40 mln Eur obrotów rocznych obecnie działa w krajach bałtyckich, Polsce, Niemczech, USA i Chinach.