Firma dostawcza Venipak zmienia swoją markę, wprowadzając nową kolorystykę i logo, które odzwierciedlają szybkie zmiany w świecie logistyki. Zmiany następują po tym, jak firma planuje zainwestować 7 milionów euro w dostawy na ostatniej mili, w tym szybką rozbudowę sieci dostaw paczek w krajach bałtyckich oraz uruchomienie usługi frachtu lotniczego, łączącej Europę Północną z Chinami.
Niespodziewany rozwój rynku e-handlu, który obecnie wyceniany jest na 22.6 biliona euro, spowodował ogromny wzrost liczby przesyłek i masowe opóźnienia. Venipak, czołowy gracz logistyczny w krajach bałtyckich, szybko dostosował swój model biznesowy, przesuwając punkt ciężkości w kierunku dostaw na ostatnią milę. Rozbudowa sieci skrytek pocztowych pozwoliła na skrócenie czasu dostawy przy zwiększonym obciążeniu. Obecnie firma planuje zainwestować 7 mln euro, aby uczynić swoje usługi jeszcze szybszymi i bardziej niezawodnymi dla firm i klientów prywatnych.
Aby uwzględnić ostatnią międzynarodową ekspansję i chęć sprostania rosnącym potrzebom zarówno firm e-commerce jak i konsumentów, Venipak radykalnie zmienia swoją tożsamość wizualną. Nowy branding charakteryzuje się odważnymi formami i symbolizuje ciągły ruch i witalność. Jednocześnie, nowa bogata fioletowa kolorystyka przekazuje chęć bycia jeszcze bardziej widocznym w segmencie B2C.
Według Asty Raudonienė, kierownika ds. marketingu, nowa tożsamość wizualna odzwierciedla strategiczny rozwój międzynarodowy spółki. Obejmuje on rozszerzenie sieci skrytek pocztowych w krajach bałtyckich, platformę samoobsługową oraz nową usługę AVIA, która połączy Rygę z Hong Kongiem za pomocą bezpośredniego samolotu towarowego.
„Szybki rozwój Venipak stał się integralną częścią firmy w ostatnich latach i możemy z całą stanowczością powiedzieć, że wyszliśmy poza nasz dawny wizerunek. Dziś stale inwestujemy w nowe usługi dla firm z branży e-handlu, jak również dla klientów indywidualnych – chcemy być dla nich jeszcze bardziej widoczni. Jesteśmy innowacyjni, dynamiczni i nie boimy się podnosić poprzeczki w branży. Dlatego chcemy skierować całą naszą energię na rozwój międzynarodowy” – mówi Raudonienė.
W ciągu roku Venipak planuje zainwestować około 4 milionów euro w sieć ponad 500 skrytek na paczki, oznaczonych nową wizualizacją firmy. W międzyczasie, ponad milion euro zostało już zainwestowane w pierwsze loty towarowe pomiędzy Łotwą a Chinami. Firma planuje zainwestować kolejne 1,5 miliona w internetową platformę samoobsługową oraz aplikację mobilną, która pozwoli użytkownikom śledzić przesyłki i zarządzać nimi. Łącznie inwestycje wyniosą prawie 7 milionów euro.
„Wraz z szybką globalną ekspansją Venipak, nasz nowy wizerunek reprezentuje nasze pragnienie, aby w pełni zadbać o naszych klientów poprzez zapewnienie wszystkich niezbędnych usług w jednym miejscu”, mówi Raudonienė.
Obecnie Venipak świadczy usługi logistyczne na Litwie, Łotwie, w Estonii, Polsce, Niemczech, USA i Chinach. Do 2025 roku firma chce rozszerzyć swoje usługi na 40 krajów na czterech kontynentach.