Myśląc o ekspansji swojego biznesu na inne rynki należy wziąć pod uwagę całe spektrum czynników. Jednym z najistotniejszych jest szybka obsługa klientów. Ten element nabiera tym większej wagi jeśli zamierzamy wyruszyć do innych krajów ze swoim sklepem internetowym, póki co, odnoszącym sukcesy na rodzimym rynku. Opcją, która znacznie ułatwia ekspansję jest znana już usługa fulfillmentu. Dzisiaj staje się ona wyjątkowo dostępna i popularna.
Dynamicznie rozwijający się rynek litewski stanowi aktualnie wyraźne zaproszenie dla polskich e-przedsiębiorców. Tym bardziej że nie brakuje tu doświadczonych operatorów, którzy świadcząc usługę fulfillmentu będą e-commerce`owym wsparciem w sprawnym i bezkolizyjnym odnalezieniu się na litewskim rynku online, umożliwiając utrzymywanie stanów magazynowych bezpośrednio w nowym regionie sprzedaży.
Czym jest fulfillment i czy warto się nim zainteresować w kontekście ekspansji na rynki bałtyckie?
Fulfillment jest kompleksową usługą, która obejmuje wszelkie działania z zakresu logistyki i transportu. Co niezwykle ważne jest ona kierowana do firm każdej wielkości. Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa korzystając z tej usługi będą mogły w pełni skoncentrować się np. na promocji swojej marki na nowym rynku, powierzając całą logistykę wyspecjalizowanemu partnerowi.
Logistyka, magazynowanie, pakowanie, wysyłka – możesz to oddelegować
Operator, taki jak Venipak, w zasadzie w pełni przejmuje działania operacyjne e-sklepu. Odbiera dostawy produktów, zajmuje się ich magazynowaniem we własnym magazynie, kompletuje przesłane zamówienia, realizuje konfekcję i w końcu, dostarcza zamówienie bezpośrednio do klienta. Co więcej, może także zająć się innym działaniami, takimi jak obsługa zwrotów, reklamacji czy też pakowania zamówień np. w formie prezentowej.
Skaluj swój biznes w możliwie najprostszy sposób
Litwini coraz chętniej kupują online, w 2023 r. mają oni wydać niemal 1 mld 150 mln USD na zakupy internetowe. Przewiduje się, że w 2027 r. ta kwota zwiększy się do nieco ponad 1,8 mld USD. Największymi segmentami są elektronika i media (27,3%), następnie moda (22%), meble i AGD (19,3%) oraz żywność i produkty higieny osobistej (15,9%).
Jest tu więc przestrzeń dla polskich e-przedsiębiorców, którzy szukają możliwości pozwalających im skalować prowadzony e-biznes. Zauważmy, że e-commerce w ogólnym ujęciu obejmuje bardzo różne branże, które są mniej lub bardziej podatne na sezonowość. Takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday to dni, w których e-przedsiębiorcy notują zwielokrotnioną sprzedaż. Są też sklepy online, którymi klienci interesują się mocniej w danym okresie roku (np. sklep oferujący ogrodowe baseny i akcesoria). Jeśli więc pojawia się nagły, bardzo spektakularny skok w ilości zamówień równolegle może pojawić się problem z ich obsługą. Decydując się na samodzielną realizację, konieczne może okazać się zatrudnienie dodatkowych pracowników czy też zadbanie o stan magazynowy z odpowiednim wyprzedzeniem. A to są dodatkowe i to niemałe koszty.
Decydując się na współpracę z logistycznym operatorem takim jak Venipak, możemy o takich wyzwaniach w zasadzie zapomnieć. A w kontekście rozwoju i ekspansji na rynek litewski też nie musimy martwić się wszelkimi logistycznymi kwestiami. Venipak efektywnie obsłuży w zasadzie każdą liczbę zamówień na nowym dla sklepu internetowego rynku.
Dlaczego warto wybrać partnera funkcjonującego już na rynku bałtyckim?
Venipak, który od lat porusza się na rynku litewskim, a także szerzej – na rynku bałtyckim, wypracował skuteczne metody wspierające rozwój nowych e-sklepów. Zajmie się bezpiecznym przechowywaniem produktów, uzupełniając też automatycznie stany magazynowe. Będzie kompletował zamówienia, dodając do przesyłek ulotki, materiały promocyjne czy instrukcje. Współpracując z wiodącymi kurierami gwarantuje najszybsze dostawy prosto do klienta, paczkomatu lub punktu odbioru.
Technologiczne zaplecze – łatwa i szybka integracja platformy sprzedażowej z usługami fulfillment
Niezwykle istotne jest także przygotowanie technologiczne. Venipak dostarcza odpowiednie rozwiązania, dzięki którym platforma sprzedażowa sprawnie połączy się z systemem operatora. Cała integracja zajmuje zaledwie parę minut, co więcej zajmują się nią specjaliści Venipaku.
Aktualnie wejście na nowe rynki jest mocno ułatwione. Logistyczne ścieżki przecierają logistyczni operatorzy, tacy jak właśnie Venipak, którzy nie tylko są przygotowani technologicznie, ale dysponują także odpowiednim zapleczem magazynowym. Chcąc sprawnie odnaleźć się na litewskim rynku warto skorzystać z przestrzeni magazynowej, mieć zawsze najpopularniejsze produkty od ręki. Automatyzacja procesów, automatyczna aktualizacja stanów magazynowych zdejmuje z e-przedsiębiorcy konieczność organizowania całej logistyki i umożliwia skupienie się na podejmowaniu najskuteczniejszych działań marketingowych.